”Uppkrupen med god läsning…”

Denna text publicerades första gången den 21 december, 2010. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Visst är väl den känslan något att längta efter? På juldagens eftermiddag sitter man uppkrupen i ett varmt soffhörn med en pläd om benen och en kopp glögg eller kaffe i handen – och läser ”Teologisk grund för GF-kyrkan”. Tänk va mysigt! Idag möts remissvarsgruppen igen och vi när fortsatt förhoppningen att kunna få till materialet så vi kan lägga ut det på denna hemsida innan jul – men det är ganska mycket som skall gås igenom och rättas och kollas innan materialet kan läggas ut. Förvisso är detta ingen färdig version utan blott den senaste versionen, som inte heller denna har ambitionen att vara fullkomlig. Men det är min tro att vi nu ändå är ganska nära den text i vilken vi bör landa för att kunna omfatta våra tre samfundstraditioner och församlingarnas remissvar.

I Sändaren rapporteras en del om kommande text. Samma tidning hade en omröstning om namnet på den nya kyrkan och överlägset populärast blev ”Annat”. Tycker ”Annatkyrkan” inte är riktigt klockrent heller…   =0)

/Lasse