Utbildningsdag om konvertiter i asylprocessen

Torsdagen den 11 maj arrangerar Sveriges kristna råd (SKR) och Karlstad Stift en högaktuell utbildningsdag om konvertiter i asylprocessen. Utbildningen riktar sig främst till präster och pastorer och andra i lokala kyrkor som möter personer som vill konvertera till kristendomen under asylprocessen.

Denna text publicerades första gången den 18 april, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Inbjudan till utbildningsdag om konvertiter i asylprocessen

Torsdagen den 11 maj arrangerar Sveriges kristna råd (SKR) i samverkan med Karlstad Stift en högaktuell utbildningsdag om konvertiter i asylprocessen. Utbildningen riktar sig främst till präster och pastorer och andra i lokala kyrkor som möter personer som vill konvertera till kristendomen under asylprocessen.

Datum: Torsdag 11 maj, 2017
Plats: Sunne församlingshem, Sunne
Tid: 9.00–16.30

Ladda ner inbjudan och preliminärt program