Vem får höras? – Globalaveckan 2018

Kyrkornas globala vecka 2018, 18-25 november, lyfter fram vilken betydelse demokrati och civilsamhälle har för att nå en hållbar värld för alla och den viktiga roll kyrkorna har i det arbetet.

Denna text publicerades första gången den 4 juni, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

18-25 november 2018
Kyrkornas roll för en hållbar värld för alla

Vem får höras? Runt om i världen i dag begränsas eller hotas människors möjligheter att uttrycka sina åsikter och utöva sina rättigheter. I över ett decennium har den demokratiska utvecklingen gått bakåt i fler länder och utrymmet för civilsamhället krymper allt mer.

Kyrkornas globala vecka 2018 lyfter fram vilken betydelse demokrati och civilsamhälle har för att  nå en hållbar värld för alla och den viktiga roll kyrkorna har i det arbetet.

Inspirationsdag 21 september