Vi gör vad vi kan!

Denna text publicerades första gången den 20 november, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Karta Region Mitt

Fredagen den 20 november samlades 25 personer för att samtala om att vara kyrka i pandemins tid. Vi gav varandra tips på förhållningssätt och verksamheter som fungerar även när de fysiska kontakterna måste dras ned helt. En sammanfattande presentation på tips och idéer finns här: Region Mitt Om du har material eller tips att dela med dig av så kontakta jens.marklund@equmenia.se så ser han till att det läggs till där. Det kan vara tips på lekar som funkar online, hur ni har gjort med församlingsmöten, andaktsmaterial, bibelläsningsplaner mm. Tillsammans kan vi göra vad vi kan för att få vara kyrka och trygghet för människor i denna tid.