Snart dags för styrelseutbildningen steg 3

Vi är glada för den goda uppslutningen och gensvaret vi fått på steg 1 och 2 av styrelseutbildningen som vi tillsammans genomför i region Väst.

Nu ser vi framemot steg 3 i Trollhättans Missionskyrka den 12 mars då temat för dagen säkert känns angeläget för alla: Hur blir vi en levande och växande kyrka för alla åldrar?

Denna text publicerades första gången den 27 januari, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Team-Building-Activities-Redbooth-v2

Se Program

Ps. Till träffen i Fiskebäck i januari uteblev en del utan att informera om det. Det innebar att det blev ganska mycket lunch och fika över eftersom man hade inhandlat till alla som respektive styrelse anmält. Skulle antal deltagare från er styrelse ändras inför steg 3 måste vi ha besked om detta senast 7 mars.

Syftet med styrelseutbildningen som Equmeniakyrkan och equmenia, region väst inbjuder till: Att uppmuntra, utmana, utbilda och utrusta ledningar, styrelser och ideellt ansvariga i församlingar och föreningar

• Att vara ett andligt ledarskap
  • Att vara en god arbetsgivare
  • Att leda i med- och motgång