Att vara ledd om dagen och om natten (Nehemja 9:19-21)

Denna text publicerades första gången den 16 augusti, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Fredag kväll den 7 september och lördagen den 8 september är du välkommen på en kort retreat i Johanneskyrkan. Retreaten anordnas av Rastplats Överås tillsammans med Johanneskyrkan i Lindome.

Vi börjar fredag kväll klockan 18.30 med en enkel måltid, vägledning och bön. Därefter är tanken att man sover hemma. På lördagen är kyrkan öppen från klockan 8. Klockan 9.30 firar vi mässa tillsammans och vi avslutar dagen klockan 18.

Under dagen kommer vi ha några gemensamma samlingar, och det blir också goda möjligheter till tystnad och egen eftertanke.

För den som inte kan eller vill börja redan på fredagen finns det möjlighet att istället ansluta till den inledande mässan på lördagen klockan 9.30

Välkommen in i ett dygn av tystnad, inre lyssnande och vägledning. En möjlighet till andrum mitt i vardagen.