Bildarsamfundens avslutning

Idag, under kyrkokonferensen, fick vi hälsningar från equmeniakyrkans tre bildarsamfund. Imorgon beslutar de alla om att flytta över den största delen av verksamheten och beslutsfattandet till equmeniakyrkan.

Denna text publicerades första gången den 5 maj, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Idag under kyrkokonferensen högtidlighölls avslutningen av Equmeniakyrkans tre bildarsamfund. Alla tre går nu vidare i sina respektive avvecklingsfaser, som kommer ta lite olika tid. Bertil Svensson ledde konferensen i en bön av tacksamhet och om ledning framöver.

Vi står i flera rika traditioner och för att fira detta har det, lagom till kyrkokonferensen, utkommit två böcker: ”Vägmärken för baptister” och ”Missionsskolan på Lidingö”. Båda finns att köpa på konferensen.