Bön för Apg29

Observera

Denna text publicerades första gången den 11 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Enligt vår förbönskalender ber vi särskilt för Apg29 v. 2.

I vinter/vår är Apg29 i Åre/Jämtland och Mario Marquez kommer att vara svensk skolledare. Här kommer en hälsning från Mario:

”Jag har varit med på fyra Apg29-skolor, i Indien, Finland och två i Mexiko. Nu har jag fått möjligheten att vara med och leda en till skola i mitt andra hemland Sverige. Leda en skola på en ö mitt i en frusen sjö och ha med mig min fru och tre barn kommer säkert vara en stor välsignelse och samtidigt en stor utmaning.

Det som jag tycker är så fantastiskt med Apg29 är hur olika kulturer får komma samman och tillsammans får vi upptäcka mer om vem Gud är och vad Han gör. Genom Apg29 har jag själv fått möjlighet att förstå Gud med hjälp av människor från olika bakgrund. På min första Apg29-skola i Indien fick jag förstå mycket av den andliga verkligheten och hur det är en mycket mer naturlig del av det kristna livet än vad jag själv hade förstått och upplevt tidigare. Människorna som jag träffade där förstod en del av Bibeln som jag själv inte fullt ut förstått innan. Jag fick växa i min relation med Gud tack vare mötet med andra.

Inför skolan i Jämtland till våren finns flera böneämnen. Vi hoppas på deltagare och ledare från bland annat Thailand och med tanke på världsläget är resorna till Sverige ett böneämne i nuläget. Skolan kommer att bli annorlunda på vissa sätt och vi behöver Guds ledning för att se hur vi kan genomföra skolan på bästa vis och hur till exempel praktik ska kunna genomföras. Hur kan vi få finnas med och stötta församlingar i Sverige under en tid då verksamheten inte ser ut som den brukar? Gud kallar oss till att tänka nytt i denna tid. Under en Apg29-skola vill vi se förändrade hjärtan och hur unga människor får växa i sitt lärjungaskap. Min främsta bön är att vi får se det hända under vårens skola.”

Vill du gå Apg29 i Åre/Jämtland? Vill du uppmuntra någon annan att gå Apg29 i Åre/Jämtland? Det finns några platser kvar och ansökningstiden är därför förlängd till 15 januari. https://equmenia.se/apg29/are-jamtland/

Tack för att du fortsätter att bära Apg29 i dina böner!

Ulrika Morazan,
En av Equmeniakyrkans representanter i den svenska styrgruppen för Apg29