ljusbärare

Bön & Förbön

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber vi för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan.

Vi tror att Gud både vill lyssna och svara på bön. Vill du be tillsammans med någon eller kanske att någon ber för dig?

Bönen är uttryck för människans gemenskap och samtal med Gud, som del i gudstjänsten, i mindre grupper eller enskilt. Kontakta gärna en pastor eller diakon i någon av våra församlingar om du vill prata mer om bön eller be tillsammans med någon.

Varje vecka ber församlingar och enskilda för Equmeniakyrkans olika förbönsämnen. Dessa finns i vår förbönskalender nedan.

Bönepodd

På hjärtat med Karin Wiborn är Equmeniakyrkans bönepodd som kommer ut varje tisdag morgon. Tillsammans med Karin följer vi Equmeniakyrkans förbönskalender och ber för det som för stunden är aktuellt.

Be om förbön

Du kan också be om förbön via formuläret nedan. Då kommer ditt förbönsämne tas upp av våra anställda pastorer och diakoner eller så ber någon församling nästkommande helg för dig. Du kan vara anonym om du vill.

• Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Ditt förbönsämne skickas med e-post till vår pastor som ansvarar för förbönsämnen samt sparas på webbservern i max 30 dagar.

Jag behöver prata med någon

Går du och bär på saker som du behöver prata om med någon? Det bästa alternativet är att du vänder dig till din lokala församling.

I våra församlingar finns det medlemmar, pastorer och diakoner som gärna pratar med dig. Våra pastorer har dessutom absolut tystnadsplikt. De kan också hänvisa dig vidare om de veta andra personer som skulle kunna hjälpa dig bättre.

Förbönskalender

I början på varje kvartal publiceras en ny förbönskalender i Equmeniakyrkan. Varje vecka finns ett nationellt, internationellt böneämne.