Kollegiblock med Equmeniakyrkans logotyp

Grafisk profil och mallar

Det är på många sätt viktigt hur vi syns och märks, därför har vi grafiska riktlinjer med tips och råd kring hur Equmeniakyrkan ska se ut.

Vi har samarbetat med vår ungdomsorganisation Equmenia i arbetet med att ta fram profilen. Deras grafiska riktlinjer och våra hänger ihop och markerar att vi hör samman – också i hur vi ser ut.

Equmeniakyrkans grafiska profil finns till för församlingen och de gemensamma riktlinjerna och de specifika färgerna skapar en igenkänning mellan församlingarna och hela kyrkan.

Ladda ner våra grafiska riktlinjer och läs mer!

Tips!

Utgå från Equmeniakyrkans grafiska profil. Där finns typsnitten, logotyp och färger.

Försök att hitta ramar och mallar som ni kan återanvända. Det underlättar designarbetet men skapar också igenkänning och kontinuitet.

Försök alltid få med tydlig avsändare med församlingens logotyp, adressuppgifter och webbsida på all layout.

Församlingens logotyp

Equmeniakyrkans logotyp går att anpassa till den lokala församlingen.

Kontakta Lina på kommunikationsavdelningen (se nedan) så gör hon en logotyp åt er församling enligt riktlinjerna.

På Equmenias webbsida kan ni också få hjälp med logotyp till er lokala Equmenia-förening.

Profilmaterial

Som församling kan du beställa färdigt profilmaterial från Equmeniakyrkan.

Equmeniakyrkans kommunikationsavdelning