Den nya kyrkostyrelsen

Under den nyss avslutade kyrkokonferensen valdes Kerstin Enlund till ny ordförande för kyrkostyrelsen.

Denna text publicerades första gången den 26 september, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Kerstin Enlund, ordförande kyrkostyrelsen

En längre presentation av Kerstin finns i konferensens handlingar som du når här på denna länk. Hon efterträder Susanne Rodmar som varit på denna post sedan 2017. Kyrkostyrelsens medlemmar består nu av 12 medlemmar + ordförande. De övriga medlemmarna är: Lars Gunther, Hestra (nyval), Gunilla Hugosson, Ekenässjön (nyval), Daniel Klemetz,  Alingsås (nyval), Anneli Liljemark, Hässelby (omval) Johan Quist, Skåre (nyval), Johan Adolfsson, Hani Megalla Ghattas, Eva-Lena Gustavsson, Torbjörn Jacobsson, Anna Kimming, Malin Lagerlöf och Andreas Möller.