Förnya – Fördjupa på Öckerö den 2e april

Denna text publicerades första gången den 7 april, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Lördagen den 2 april genomförde vi del 3 av 4 i konferens serien Förnya & Fördjupa.

Vi fick en fantastisk dag tillsammans på Nimbus Öckerö. Cirka 250 personer fick njuta av en dag under temat ”Från Vision till handling”.

Talare var Gunnel Noreliusson som arbetar med församlingsutvecklingsfrågor i Region Öst av vår kyrka, Andreas Nielsen som är pastor och ledare för Hillsong Stockholm, en församling som gjort en spännande resa de sista åren – och Hans Jansson som är föreståndare för Kungsportskyrkan i Huskvarna, en församling som tillhör EFK.

Spännande och givande att få ta del av deras ”resor” och höra om deras mycket positiva utveckling.

Den fjärde delen av Förnya & Fördjupa blir lördagen den 12 november på Mössebergsgården, temat för den dagen är ”Att dela evangelium”.

IMG_2413-1

IMG_2352 IMG_2418IMG_2364 IMG_2367 IMG_2357 IMG_2393