Haiti – ett år senare

Denna text publicerades första gången den 2 februari, 2011. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Det är nu lite drygt ett år sedan som en jordbävning drabbade Haiti. Den tog 230 000 människors liv och ödelade stora delar av landet. Här på Missionskyrkan har vi under 2010 samlat in pengar som skickats till vår systerkyrka i USA – Evangelical Covenant Church – som har arbete på Haiti. Deras första team var på plats redan tre dagar efter katastrofen. ECC har arbetat framförallt med hälso- och sjukvård samt traumabearbetning.Tack alla som varit med och bidragit i detta arbete!

Nu är Missionskyrkans insamling till Haiti över. Vi fortsätter i stället att fokusera våra insamlingar till områden där vi är mer direkt involverade. Men ni kanske precis som jag tycker att det är intressant att fortsätta att läsa om vad som görs på plats – så här ett år senare? I så fall kan ni fortsätta att läsa om ECCs arbete i deras blogg.

Rut Lindén, Controller