Info-kväll om North Park universitet, Chicago

Denna text publicerades första gången den 31 mars, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vill ni läsa på universitet utomlands?

Equmeniakyrkan har ett syster samfund i USA som har ett universitet som heter North Park. Det ligger i Chicago. De har en lång historia och mycket erfarenhet med hur den svenska skolsystem fungerar som betyder att de acceptera även betyg från svenska gymnasier.

När? Lördagen, den 23:e maj, kl 19-20 öppet hus och fika
Var? Tureholmskyrkan, Hanåsvägen 15, Sösdala, Skåne
Vad? För studenter och deras anhöriga som är intresserad att höra lite mer om den amerikanska missionskyrkans universitet i Chicago från både North Park studenter och lärare.

Ni är välkomna med ungdomsgrupper eller med din egen son eller dotter. Det är inte säkert att det bli flera North Park öppet hus i Skåne/Bleckinge så kom och utnyttja möjligheten!

För mer info om NPU- https://www.northpark.edu/