Kyrkokonferens 2025

Kyrkokonferensen 2025

2025 års konferens kommer att äga rum i Immanuelskyrkan, Stockholm den 26-28 september.

(I VoteIT 20-21 september)

Mer information om konferensen uppdateras löpande här på dessa sidor.

Efter beslut vid kyrkokonferensen 2024 kommer denna konferens att vara en beslutskonferens, vilket innebär att den blir något mindre än tidigare. Trots detta kommer viktiga beslut att fattas, och det är därför angeläget att så många församlingar som möjligt skickar sina ombud och du som inte är ombud är också varmt välkommen att delta.

Motioner till konferensen ska skickas in senast 20 maj.
Skicka in en motion >

Parallellt med konferensen kommer även en barnkonferens att hållas. Mer information kommer!

Vi kommer i årets kyrkokonferens att använda VoteIT för förberedelser inför det fysiska mötet. Under helgen 20-21 september kommer vi också att besluta i formalia och det som handlar om att lägga föregående år till handlingarna.

Anmälan till konferensen öppnar i slutet av april.

Boka boende i god tid. Tips på boende finns här

Program

Med reservation för ändringar.

Fredag 26 september Lördag 27 september Söndag 28 september 
14.00Incheckning öppnar 8.30Incheckning öppnar 8.30Incheckning öppnar 
15.00FikaMorgonbön Morgonbön 
15.00-17.00Förhandlingar inleds (Barnkonferens)9.00Förhandlingar (Barnkonferens)9.00Förhandlingar (Barnkonferens)
18.30Gudstjänst (Filadelfiakyrkan) 12.00-13.30Lunch  12.00-13.30Lunch  
13.30-17.00Förhandlingar (Barnkonferens)
14.00Gudstjänst (Immanuelskyrkan)
18.30Gudstjänst (Filadelfiakyrkan)

Program

Fredag 26 september 
14.00Incheckning öppnar 
15.00Fika
15.00-17.00Förhandlingar inleds (Barnkonferens)
18.30Gudstjänst (Filadelfiakyrkan) 
Lördag 27 september 
8.30
Incheckning öppnar
9.00Förhandlingar (Barnkonferens)
12.00-13.30Lunch
13.30-17.00Förhandlingar (Barnkonferens)
18.30Gudstjänst (Filadelfiakyrkan)
Söndag 28 september 
8.30Incheckning öppnar 
Morgonbön
9.00Förhandlingar (Barnkonferens)
12.00-13.30Lunch
14.00Gudstjänst (Immanuelskyrkan)

Frågor & Svar

Anmälan till Kyrkokonferensen öppnar i april.

Motioner till konferensen ska skickas in senast 20 maj.
Skicka in en motion >

Ja, konferensluncher serveras i Immanuelskyrkan på lördagen och söndagen. Det är en sittande eller stående lunch där det ingår en dryck. 

Fika och luncher förbokas i konferensanmälan och betalas av dig som deltagare. Betalning sker direkt vid anmälan eller med faktura om det önskas. Enskilda matbiljetter säljs under konferensen i mån av tillgång. 

I den bekräftelse som skickas efter anmälan finns information om förbokad mat/fika. 

Maten kommer att vara helt vegetarisk detta år. I anmälan kan specialkost anges. 

Meny:  

Lördag – Medelhavskikärtssallad  
(Kikärter, körsbärstomater, rödlök, kalamataoliver, fetaost, gurka, basilika, persilja, olivolja och citrondressing) 

Söndag – Kryddig Black Bean & Avocado Wrap  
(Avokado, svarta bönor (krossade), majs, tomater, rödlök, jalapenos, koriander, chipotlemajonnäs) 

Fikat består av: Kaffe/te/vatten. Fralla på förmiddagen och kaka eller bulle på eftermiddagen. 

Priser för lunch och fika: 

Priser fika/lunch Vuxen Barn tom 17 år 
Konferenspaket endast fika 420 kr100 kr
Konferenspaket lunch lör-sön inkl fika fre-sön 720 kr400 kr
Fredag em fika 105 kr25 kr
Lördag fm fika, lunch och em fika  352 kr210 kr
Söndag fm fika och lunch 245 kr165 kr

Boka boende så snart det är möjligt eftersom priserna ökar vid sen bokning. Tillgången på prisvärt boende kan också minska pga Lidingöloppet som äger rum samma helg som Kyrkokonferensen. 

Här finner du en lista på tips på boenden som vi fått viss rabatt på för dig som konferensbesökare. 

Hemma-Hos-boende kan sökas via Facebooksidan

Där är det möjligt att annonser sitt intresse av Hemma-Hos-Boende. Vid Hemma hos-boende ingår utöver sängplats – frukost. Pris per natt 300 kr för vuxna, 150 kr för barn mellan 3-12 år och gratis för de små. Betalning sker direkt till värdarna.  

Ja, det blir en barnkonferens som pågår parallellt med Kyrkokonferensen. Barn och ungdom från 4 år och uppåt är välkomna. Anmälan sker i konferensanmälan.

På denna konferens finns tyvärr ingen möjlighet att vara med som utställare.  

Kontakt

Kontakta oss gärna om du har frågor om konferensen:

E-post: kyrkokonferens@equmeniakyrkan.se

Klas Johansson, chef lednings- och verksamhetsstöd

Klas Johansson

Projektledare Kyrkokonferens, sakkunnig Fördelningsrådet

0703-17 43 58

klas.johansson@equmeniakyrkan.se

Rebecka Hellqvist

Rebecka Hellqvist

Projektledare konferenser, ledningsstöd och administration Enheten för ordinerade medarbetare och utbildning

08-580 031 76

rebecka.hellqvist@equmeniakyrkan.se