Läs Markus – möt Jesus!

Denna text publicerades första gången den 21 april, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Under läsåret 2017-2018 gör Equmeniakyrkan en särskild satsning som kallas Markusåret. Vi vill inspirera varandra i kyrkan till att bli ”läsare” igen. Tron och tilliten till Jesus Kristus kommer och väcks ju genom Guds Ord. Därför kan vi som enskilda kristna och lokala församlingar få bra draghjälp genom att hänga på denna kampanj som kommer lanseras på riktigt under kyrkokonferensen i Vårgårda. I denna satsning erbjuds undervisning och vittnesbörd på film, appar med bibelläsningsplan över Markus evangelium och dagliga andakter plus andra aktiviteter. Dessutom är detta en möjlighet för församlingen att göra särskilda utåtriktade satsningar till nya människor på orten där man bor. Markus är ju det kortaste evangeliet med det rakaste språket och börjar med orden Här börjar glädjebudet om Jesus Kristus, Guds son.

Vi har som målsättning att 100 församlingar ska haka på denna satsning som en del av vår bön och vilja att förnyas och växa som församlingar. Så häng på och gå in och anslut er till Markusåret här