Lycka på regionfesten i Trollhättan

Denna text publicerades första gången den 10 oktober, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I helgen som gick var det regionfest i Trollhättans Missionskyrka. Omkring 200 personer från församlingar och equmeniaföreningar i regionen var samlade till bl.a. gudstjänst, seminarier, gemenskap, stämma och inspiration över allt det goda som händer i vår kyrka. Bl.a. medverkade Lyckans gitarrorkester från Smögen som till större delen består av asylsökande ungdomar från främst Syrien och Afghanistan. Och de spred verkligen lycka omkring sig. Klicka på länken så får ni lyssna på dem.

Se fler bilder från dagen:

[envira-gallery id=”190649″]