Nyhetsbrev – Kyrka för fairtrade

Denna text publicerades första gången den 20 oktober, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

2020 har på alla sätt varit ett år utan like. Coronavirusets spridning utgör den största ekonomiska chocken på årtionden och miljontals människor riskerar att bli fattiga.

Hållbar och rättvis handel är ett viktigt verktyg i kampen mot fattigdom – och vi kan alla bidra. Missa därför inte höstens inspirationsträff!

Om du har frågor om innehållet i nyhetsbrevet eller tankar och idéer om Kyrka för Fairtrade generellt – hör gärna av dig till mig!

Hälsningar,
Live Brathovde Häll