Vart vänder jag mig?

Denna text publicerades första gången den 19 september, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Om du har blivit utsatt för övergrepp eller blivit trakasserad är det viktigt att du berättar detta för ansvariga där det skett och anmäler det. Du kan också höra av dig till oss.

Detta gäller särskilt om det skett i verksamhet som arrangerats av Equmeniakyrkan eller Equmenia.

Vi vill då att du kontaktar någon av Equmeniakyrkans regionala kyrkoledare eller personalchef Christina Grafström.

Kontaktuppgifter hittar du på denna sidan:

Vår personal

Equmeniakyrkan och Equmenia har tillsammans antagit riktlinjer för det förebyggande arbetet mot sexuella övergrepp. Dessa finns här:

Trygga tillsammans