Poddpremiär om internationell mission

Denna text publicerades första gången den 6 december, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

EN PODD OM INTERNATIONELL MISSION

Internationell mission är en del av vårt temaår ”Till jordens yttersta gräns” och just nu pågår även insamlingsperioden för församlingarnas gemensamma internationella missionsarbete. Idag släpper vi fyra poddavsnitt där vi samtalar om vårt missionsarbete utifrån olika perspektiv. Fler avsnitt kommer att släppas allt eftersom.

Vad är mission? Vem jobbar med mission? Varför ska vi som kyrka ägna oss åt mission? Det är bland annat frågor som du förhoppningsvis får svar på i vår nya poddserie. Du hittar den där poddar finns, t ex iTunes Podcaster, Spotify eller här nedan.