Policy för fred och omställning

Gemensam Framtids policy för fred och omställning till en hållbar värld presenteras i kyrkokonferensen.

Denna text publicerades första gången den 10 maj, 2013. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Equmeniakyrkans policy för fred och omställning till en hållbar värld presenteras i kyrkokonferensen.Policy-folder-a4-EQ-1

Tanken är att policyn ska ge inspiration till lokala och regionala policydokument och handlingsplaner som leder från ord till handling.

En referensgrupp i Equmeniakyrkan har arbetat fram policyn för fred och hållbarhet. Nu vill gruppen uppmana Equmeniakyrkan att komma i rörelse och ställa om för fred och hållbarhet.

Policyn är framtagen av:
Hans-Erik Karlsson, Skara Missionsförsamling, Peter Fritzson, Missionskyrkan, Linköping, Oskar Cullberg, St Jakob, Göteborg, Ylva Jönsson och Kenneth Kimming, Missionskyrkan i Växjö, Magnus Apelqvist, Immanuelskyrkan, Jönköping, Malin Emmoth, Uppsala, equmenia Gunilla Ikponmwosa och Inga Johansson, Equmeniakyrkan.

För frågor kontakta:
Gunilla Ikponmwosa
gunilla.ikponmwosa@equmeniakyrkan.se

Policy för fred och omställning till en hållbar värld A3 »
Policy för fred och omställning till en hållbar värld A4 »