REGIONFEST 2015

Denna text publicerades första gången den 9 april, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Regionfesten blir lördagen 10 oktober i Odalkyrkan, Kristianstad. EqumeniaSyd har sin stämma och dagen blir inspiration och fest för församlingar, förtroenderåd, diakoner och pastorer, barn och unga.Vid avslutnings-gudstjensten predikar pastor Mia Berggren, Braås, som också berättar om ALHPA-arbetet i sin församling, Tema blir bla. ”Livnära smågrupper,” ALPHA och annat gott som kan inspirera och hjälpa oss i Equmenia/Equmeniakyrkan RegionSyd att skapa mötesplatser där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen!