Regionsfest med mersmak

Denna text publicerades första gången den 10 oktober, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

regionsfest-skovdeI helgen var det stor regionsfest i Immanuelkyrkan i Skövde för församlingar och equmeniaföreningar i region Väst. Omkring 130 personer hade kommit för att delta i equmenias regionsstämma, i möte med regionens Förtroenderåd, i gudstjänster, seminarier och tårtkalas. Som en röd tråd genom allt program gick temat Växa. Seminarierna hölls av åtta pastorer från regionen och handlade bland annat om att växa i tro, växa som ledare, växa i sin kallelse, växa i mission och i gudstjänstliv. Vi fick lyssna till goda exempel om växt,  bland annat från Herrljunga där man nyligen fått hälsa 21 nya medlemmar välkomna i församlingen. Under festen avtackades också Rangela Kolback som går i pension efter 42 års trogen tjänst som administratör. Immanuelkyrkans församling stod för ett fantastiskt värdskap och Josephine och Anders Dahl med komp ledde oss i lovsång.