Resa till Thailand

Denna text publicerades första gången den 15 februari, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

RESA TILL THAILAND
(24) 27 oktober – 4 november 2017

Upplev norra Thailand, lära dig mer om, och träffa minoritetsfolket karener tillsammans med Equmeniakyrkans missionärer Otto och Ulrika Ernvik. Besök kyrkor, elevhem och andra arbeten som Equmeniakyrkan samarbetar med. Resan är anpassad för både barn, tonåringar, vuxna och pensionärer. Några nätter kommer vi sova på madrasser på golv i byar.

Du ordnar och betalar själv din resa till och från Thailand, och om du vill kan du naturligtvis lägga till några dagar vid havet. För dig som vill komma redan den 24 oktober arrangeras besök på fler projekt och turistattraktioner, till en extra kostnad av 1000 kronor inklusive boende och 2 måltider per dag. Extra kostnad kan tillkomma för vissa turistaktiviteter. 27 oktober – 3 november reser vi i bergen och har ingen tid i Chiang Mai. Otto och Ulrika Ernvik arrangerar aktiviteterna och tar hand om deltagarna från kvällen 24 oktober till eftermiddagen 3 november , vilket betyder att vi rekommenderar att du lämnar Sverige ett dygn innan aktiviteterna börjar, och återkommer till Sverige tidigast den 4 november.

Kostnad
4 000 kronor/person ska täcka mat, logi, resor (inom Thailand) och aktiviteter under 26 oktober–3 november. Troligtvis blir kostnaden lite lägre för barn. Flygresa till Thailand tillkommer.

Anmälan och information
Schema kan skickas ut till intresserade. Förfrågningar och intresseanmälan skickas per e-post till otto.ulrika@gmail.com före 1 maj 2017. Skriv gärna ”Thailandresa” i meddelandefältet. Deltagare rekommenderas att titta på flygbiljetter så snart som möjligt.

Välkomna!