Glimtar från regionen: Skärtorsdag!!

Denna text publicerades första gången den 17 april, 2014. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Efter två heldagar med regionspersonalen för equmenias regioner i Sverige, sitter jag vid min dator och känner mig nöjd och glad med dagarna! Vilket gäng vi är och kul att se en utvecklig från starten i September till idag. Vägen har varit krokig och snårig blandat med glädje och nyfikenhet – Hur kommer detta bli!? Hur kommer våra olika roller att formas och klarar vi hålla seglen i vinden? Jag tror att vi kan det och vi har precis börjat hitta några av de friska vindarna. Blandat med påskens budskap mitt i stilla veckan var vi på Alvik för att samtala om de frågor vi behövde vrida och vända på och de frågor vi behövde förstå att vi skulle ställa.

Ikväll ska jag delta i Getsemanestund i min församling efter en vända på stan mitt i Stockholms centrum och jag slogs av den vägg av människor som mötte mig på torget där Åhlens och plattan möts. Man blir påmind om att livet inte ser likadant ut för oss alla! Unga och gamla, slitna och pigga människor om vart annat på Gallerian. Denna katedral där man får trängas för att komma fram då stilla veckan och påsklovet sammanföll i år. Min bön är att kyrkan en dag ska få byta plats med våra affärer och gallerior. Att budskapet om nåd, frid och räddning ska få en större plats i människornas liv här i Stockholm.

Glad påsk (i förskott) !!

Frid och allt gott önskar jag er!!

Hanna Enbom, Föreningsutvecklare, equmenia Stockholm.