Sök bidrag för arbete med asylsökande

Hos länsstyrelsen finns i år 135 miljoner avsatt för tidiga insatser för asylsökande. Vi uppmanar församlingar att söka enskilt eller tillsammans fler församlingar eller i samverkan med andra organisationer.

Denna text publicerades första gången den 27 mars, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Länsstyrelserna har i dagarna kommit ut med ansökningsförfarande för det som kallas TIA, tidiga insatser för asylsökande. Totalt finns i år finns 135 miljoner avsatt för detta fördelat på respektive Länsstyrelse. Vi uppmanar församlingar att söka enskilt eller tillsammans fler församlingar eller i samverkan med andra organisationer.

Inga Johansson
samordnare för Kyrkan i samhället