Tallin – Malmö

Denna text publicerades första gången den 10 februari, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

IMG_5797 Stadionkyrkans församling i Malmö har under en tid önskat skapa kontakt till församlingen i Metodistkyrkan i Tallin. 6 – 8 februari reste en grupp på besök för att försöka etablere vänskap över Baltiska havet. Det blev fina dagar med sightseeing, församlingsgemenskap, koncert og gemensam gudstjänst. Här predikade pastor Bengt Cederblad, Stadionkyrkan och diakon Eva Kunda Neidek stod för de musikaliska inslagen. (Pastor Toomas Pajusoo, Tallin predikade i Malmö i Stadionkyrkan förra året.) IMG_5879Vid besöket visade sig igen att musik och sång er en enkel bro att ta sig över. Ett återträff i Skåne kommer snart planereas.