Uppdrag Väst – Ny evangelisttjänst

Denna text publicerades första gången den 1 april, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Rickard Lundgren

Från och med i höst arbetar Rickard Lundgren som evangelist på 25% i region väst förutom sin tjänst som samordnare för det församlingsgrundande arbetet på 50%. Som evangelist kommer Rickard under hösten bygga och samordna team i samarbete med ungdomspastorer i olika församlingar. Teamen kommer sedan att resa ut i regionen för att stödja församlingar i gudstjänst, evangelisation, ungdomsmöte mm. Vi kallar denna satsning för Uppdrag Väst.

Det går redan nu att kontakta Rickard om det finns intresse att kalla ett team till just er församling. I mån av tid kan han även besöka församlingar för möteshelger.

Mobil:070 2355098

rickard.lundgren@equmeniakyrkan.se