Välkommen på inspirationskväll om Alpha!

Equmeniakyrkan region Väst och Alpha Sverige inbjuder dig och din församling till en inspirationskväll kring Alpha den 13 april i Bifrostkyrkan i Mölndal!

Denna text publicerades första gången den 12 februari, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Alpha är ett av de mest effektiva sätten att nå människor med evangeliet om Jesus, och det används över hela världen i alla kulturer. Därför vill vi lyfta upp detta igen och bjuda in dig till att inspireras och utmanas kring hur ni kan använda Alpha i er församling.

Vi startar kl. 18:30 med att vara med på församlingens veckomässa. Efter mässan fortsätter vi med enkelt fika.

Sedan blir det samtal och undervisning om hur Alpha kan användas och utvecklas i den lokala församlingen, och om vad har Alpha fått betyda lokalt, nationellt och internationellt.

Vi vill ha din anmälan senast onsdagen den 6 april. Anmäl dig på Equmeniakyrkan region Väst hemsida, under ”Om oss”. Kostnad för kvällen är 50 kr och betalas på plats.

Här kan du ladda hem en affisch för kvällen.