Var med och be för vår värld

Vi vill uppmuntra dig att till bön och bibelläsning för vår värld och alla människor som i detta nu påverkas av en annorlunda situation. I denna tid behöver vi särskilt påminna oss om hoppet i Jesus, och om hur vi kan sprida Guds kärlek och omsorg till våra medmänniskor. Vi vill be och läsa bibeln särskilt vid fyra tillfällen varje dag framöver – var gärna med oss!

Observera

Denna text publicerades första gången den 20 mars, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Heb 12:19 på bild av vatten

Tider och bibelord
Vår tanke är att vi fyra gånger per dag stannar upp för en stunds bön och bibelläsning. Ställ ett alarm på din telefon, eller påminn dig på andra vis. Vi föreslår dessa tider och bibelord:

  • Klockan 06:19 ber vi och läser Heb 6:19 – ”Detta hopp är vår själs ankare. Det är tryggt och säkert och når innanför förhänget”
    
  • Klockan 12:12 ber vi och läser Rom 12:12 – ”Gläd er i hoppet, var uthålliga i lidandet och ihärdiga i bönen.”
    
  • Klockan 17:05 ber vi och läser Rom 5:5 – ”Och hoppet sviker oss inte, ty Guds kärlek har ingjutits i våra hjärtan genom att han har gett oss den heliga anden”
    
  • Klockan 21:01 ber vi och läser Ps 121:1-8 – ”… Herren skall bevara dig i livets alla skiften, nu och för evigt.”

Vi hoppas att det är många runt om i vårt land som vill göra detta tillsammans med oss. Som kyrka har vi en otrolig möjlighet i denna tid att visa på att det finns en Gud som bär och har allting i sin hand, som vill komma med kraft, visdom, stöd och frid. Be med oss!

Vill du vara med och inspirera andra att göra samma sak? Här nedan finns fyra bilder, ett för varje bibelord som du gärna får använda i din lokala församling eller i ditt flöde.