Vinterkonferens & Diakontänk

Denna text publicerades första gången den 7 april, 2011. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Dagens två första möten var riktigt fina och bra sådana. Det första rörde utvärdering av vinterkonferensen och vi kan konstatera att de allra, allra flesta tyckte det var en bra eller utmärkt konferens – hela 85% faktiskt. Mer info om utvärderingen kommer läggas ut på vinterkonferensens hemsida. Där kommer också information kommer om kommande vinterkonferens – för detta måste vi göra igen! Troligen blir detta i januari 2013.

Dagens andra möte innebar en träff med Diakonernas riksförbunds styrelse där ett bra och spänstigt samtal mellan styrelsen, stora delar av SMK´s ledning, equemenias ordförande och undertecknad. Dessutom överlämnades diakonsmycket – ett kors i ett hjärta – till SMK för vidare förvaltning in i den nya kyrkan.

Marie Lindholm (Diakonisekreterare på SMK) Göran Zettergren (Missionsföreståndare SMK) och Karin Fritzson (ordf. Diakonernas Riksförbund)

Nu tåg till Borås för GF-samling i Bodakyrkan.

/Lasse Svensson