Musikfesten - Jordglob med texten Till jordens yttersta gräns

Musikfesten 2022

Vi minns med glädje musikfesten 2016 som samlade närmare 300 deltagare.

Musikfesten kommer att innehålla två spår, ett klassiskt och ett med improvisationsinriktning.

Det klassiska spåret kommer att ledas av Mats Nilsson, professor i kördirigering vid Musikhögskolan i Stockholm och kommer att innehålla musik av Sven-David Sandström “Tystnar ofta nog vår sång”, ett nyskrivet beställningsverk av Mats Larsson Gothe “Intet mörker där skall vara” samt Lars-Erik Larssons ”Förklädd gud” med sångsolisterna Karolina Andersson och Olle Persson samt med Anders Andersson som recitatör.

För improvisationsspåret ansvarar körnestorn och professorn i kördirigering vid Musikhögskolan i Göteborg Gunnar Eriksson tillsammans med några musiker. Här kommer det att bli spännande improvisation.

De båda spåren möts i en gemensam konsert som är musikfestens avslutning.

Som framgår av programmet blir det också spännande seminarier, konserter, festkväll med underhållning och  inte minst; alla möten oss emellan, glädjen att erövra musiken och tillsammans manifestera detta för våra lyssnare.

Välkommen med på Musikfest 2022!

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sångarförbundets producent Anna-Maria Toftgård.

anna-maria.toftgard@equmeniakyrkan.se

Välkommen till