ÄlvCon 2015

Denna text publicerades första gången den 11 november, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

ÄlvCon  – Ett Spelkonvent i Älvsjökyrkan den 20-22 november 2015

Nu är det äntligen dags för ÄlvCon igen. I år är det femårsjubileum. Under en hel helg pågår många olika aktiviteter i kyrkans alla rum som bordsrollspel, brädspel, spelledarskola, seminarier, andakter, filmvisning, kortspelet Magic: The Gathering och fritt spel. Helgen avslutas med gudstjänst. ÄlvCon sker i samarbete med Equmenia Älvsjö, Equmenia Stuvsta, Region Stockholm, rollspelsföreningen Gamers´Guild och Studieförbundet Bilda.

Varför ska just du komma på ÄlvCon? Du får chansen att prova på något nytt. Tid att umgås med gamla och nya vänner. Det finns mängder av spännande aktiviteter och plats för dig som vill spela rollspel och brädspel eller för dig som vill prova på lajv (levande teater utan publik). Om du är nyfiken på att lära dig mer om rollspel så kan du gå på ett seminarium ”Introduktion till Rollspel” med Magnus Arnesson, ordförande i spelföreningen Gamers´Guild. Är du intresserad av att delta eller har frågor om ÄlvCon 2015 titta in på ÄlvCons hemsida www.alvcon.se eller ring till Maria Rönnedal på tel. 0704 71 15 35 eller maila: maria.ronnedal@gmail.com. Håll utkik efter anmälningsfolder och programbok.

Ta gärna med din tonårsgrupp och häng med eller kom själv och var med om en fantastisk helg!