Badosk i Göteborg 10-11 oktober!

Denna text publicerades första gången den 13 oktober, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Helgen 10-11 oktober arrangerades det tredje Badosklägret (Badosk står för Brutalt Allround Drama & Dans Och Skapande i Kristus) i Göteborg. 30 barn och många ledare samlades i Bifrostkyrkan i Mölndal. Deltagarna deltog i en kreativ aktivitet som de valt bland:

Musik/rapp
Kreativt skapande/cementgjutning
Sockerbagare
Drama
Foto/film

På programmet stod även sångövning, kvällsprogram, gemensamma måltider och andakt.

Söndagens gudstjänst handlade om barnens roll i gudstjänsten och vi deltog på många sätt, bland annat med musik, sång, film, foton och panelsamtal. På lägret pärlade vi Yebo-armband som såldes för att ge frukost till barn i Swaziland. Vi samlade även in vinterkläder till romska barn.

Deltagarna kom från Göteborg, Kungsbacka, Mölndal, Mölnlycke och Västra Frölunda, och ledare var med från Bifrostkyrkan, Flatåskyrkan och Redbergskyrkan.

Du kan se mer bilder på Badosk.wordpress.com