Dags att ladda för Regionstämma!

Denna text publicerades första gången den 31 augusti, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Nu är du återigen välkommen på Regionstämma!

Detta är en dag då du får chans att påverka, tycka till och göra din röst hörd. Utan våra föreningar är Equmenia ingenting, och därför önskar vi att så många som möjligt kommer denna dag för att vi tillsammans ska fundera över vad Equmenia Öst ska fokusera på och arbeta med framöver.

Tema för dagen kommer att vara ”Ny”, då det är väldigt mycket som är nytt i Sverige och i världen idag. Detta tema kommer att genomsyra våra gudstjänster och inspirationspass där vi gästas av goda talare och föreläsare för att inspireras och fyllas på. Detta gör vi gemensamt med Regionfesten som är samtidigt, men därtill har vi våra egna förhandlingar och samlingar.

Det är FEST! Att komma samman är roligt och det kommer bli tårtkalas och tid för att möta gamla och nya vänner.

Boka in denna dag och ta med dig vänner från föreningen och kom. Ju fler vi är med, ju festligare blir det!

Så varmt välkommen till Linköpings Missionskyrka den 8 okt!

Handlingar för regionstämman hittar du här!

Affisch att ladda ner

Anmäl dig här (senast 2 okt)

Prel. Schema för Regionstämma
09.00 Drop in fika, registrering
10.00 Inledningsgudstjänst – ”Nu gör jag något Nytt” (Jes 43:18)
11.00 Förhandlingar Regionstämma
12.45 Lunch
13.45 Förhandlingar (påverkanstorg)
14.45 Tårtkalas
15.30 Storseminarium – ”Att tala om Jesus i en Ny tid”
16.15 Paus, vatten, frukt
16.30 Avslutande förhandlingar
17.30 Festsmörgås och kaffe
18.30 Festgudstjänst – ”Nytt liv i Jesus”
20.15 Café

10.00 Inledningsgudstjänst – ”Nu gör jag något Nytt” (Jes 43:18) – Ida-Maria Brengesjö, föreningsutvecklare i region öst och evangelist, predikar över ”Nu gör jag något Nytt” (Jes 43:18) – En predikan om utmaning till förnyelse och nya vägval i livet.
Lokala musiker och sångare medverkar.

15.30 Storseminarium – ”Att tala om Jesus i en Ny tid”
Britta Bolmenäs – föreståndare i Tibro Missionsförsamling och fd Riksevangelist – håller ett undervisningspass om evangelisation och predikan i vår tid, då de flesta inte vet något om Jesus eller kristen tro. (Utmaning till evangelisation, hur berättar man om Jesus för den som inget vet? Hur berättar man om Jesus för den som inte har honom som en stor fråga i livet?)

18.30 Festgudstjänst – ”Nytt liv i Jesus”
Britta Bolmenäs – föreståndare i Tibro Missionsförsamling och fd Riksevangelist predikar över: ”NYTT liv i Jesus” – en predikan om vem Jesus är och vad det innebär att ta emot honom och Andens kraft i sitt liv!
På Festgudstjänsten sjunger ”Revoice” – en ekumenisk kör från Linköping (studenter och ungavuxna).