Elsa Cronhjort #regionstyrelsen

Denna text publicerades första gången den 29 januari, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Kanske är det slaskigt och regnigt hos dig med och drömmen om den optimala skidturen är kanske grusad. Kanske behöver du livas upp? TADA! Nu kan du få läsa den sista artikeln om Equmenia Stockholms styrelse! Du kan sedan tidigare läsa om Josefin, AnnikaRasmusJonathanElina och Noa och nu presenteras alltså den sista. Läs om Abrahamsbergskyrkans barn- och ungdomsledare som gillar hästar, sport, stora koppar te och gemenskap! En applåd för Elsa!

Namn: Elsa Cronhjort
Ålder: 19 år
Bor: Danderyd
Sysselsättning: Jobbar i Abrahamsbergskyrkan som barn- och ungdomsledare
Tycker om: Jag tycker om hästar, sport, tävlingar och att leka lekar. Stora (riktigt stora) koppar te och varma bullar sitter inte helt fel det heller. Älskar gemenskap och människor!

Vilken Equmeniaförening är du med i och vad är det bästa med den?
– Jag är sedan länge med i Equmenia Brommaplan men kommer nu även vara med i Abrahamsbergsskyrkans Ungdom. Det bästa med Equmenia Brommaplan är gemenskapen och hemkänslan, men också att det är en plats där vi tillsammans får söka efter Gud.

Vad har du för engagemang där?
– Jag har varit Teens-ledare i Equmena Brommaplan och kommer vara barn- och ungdomsledare i Abrahamsbergskyrkan.

Vad har du för erfarenhet av styrelseuppdrag?
– Jag har suttit i regionstyrelsen sen i oktober. Tidigare har jag suttit i ungdomsstyrelsen i mitt stall och i Equmenia Brommaplan.

Hur påverkar tron ditt liv?
– Den påverkar allt i mitt liv. Men jag märker det framförallt när jag ser tillbaka på händelser och hur jag lever i min vardag.

Vad brinner du för i regionen?
– Samarbeten och större samlingar för barn och unga! Större gemenskap!

Vad är det bästa med Equmenia Stockholm?
– En möjlighet till fler kompisar och fler samarbeten.