Lena Bergström tf RKL

Denna text publicerades första gången den 1 oktober, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vänner i Kristus!

Jag skriver för att meddela den glädjande nyheten att frågan om tillförordnad regional kyrkoledare har fått sitt svar. Som ni vet har Klas Johansson sedan en tid tillbaka tjänst som Verksamhetskoordinator för Equmeniakyrkan nationellt och vi är mitt inne i processen att nominera och sedan föreslå och slutligen välja en ny regional kyrkoledare för region nord. Men fram tills denna process är klar behöver någon fungera som tillförordnad, något som jag i egenskap av kyrkoledare har att ansvara för att det finns.

Lena_Webb-litenDärför är jag mycket glad för att kunna meddela att Lena Bergström som under en tid haft tjänst på regionen som koordinator nu går in i rollen som tf RKL och kommer installeras vid regionfesten den 10 oktober av Sofia Camnerin och Klas Johansson. Lena kommer sedan från 16 oktober vara ansvarig RKL men hennes tjänst inleder hon redan nu på måndag, den 5 oktober, för att en överlämning skall kunna ske. Lena har alltså nu en visstidsanställning fram till sista augusti 2016.
Lena nås på mail och telefon precis som tidigare, dvs Mobil: 070-306 28 02. E-post: lena.bergstrom@equmeniakyrkan.se

Jag vill också passa på att påminna om den process som nu fortsätter när det gäller att finna en ordinarie regional kyrkoledare för region nord. Där är ni som församlingar mycket viktiga för ni har uppdraget och förtroendet att nominera kandidater som ni finner lämpliga. Ni måste inte ha tillfrågat personen i fråga. Valbar är ordinerad person inom Equmeniakyrkan, dvs en diakon eller pastor. Nominering skall sändas till undertecknad via mail: lasse.svensson@equmeniakyrkan.se. Din församlingsnominering skall vara mig tillhanda senast 1 november 2015. Val kommer ske på förslag av kyrkostyrelsen i kyrkokonferensen i maj 2016.

Slutligen vill jag också här rikta ett varmt tack till Klas Johansson som nu efter på sätt och vis många år i samma eller liknande roll går vidare i nya uppdrag för Guds rikes utbredande på vår jord. Klas har varit och är mycket uppskattad och det är min övertygelse att han kommer fortsätta att spela en stor roll också i regionen då han ju kommer bo kvar och pendla till (och från) Stockholm.

Jag önskar dig, din församling och ditt sammanhang Guds rika välsignelse! Det bästa av allt är att Gud är med oss!

Hälsningar
Lasse