Migration, integration och mångfald! Välkommen till Nässjö MK lördag 11/3 2017!

Denna text publicerades första gången den 18 januari, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Diakonirådet i Region Öst inbjuder till en dag om migration, integration och mångfaldsarbete i våra församlingar.

Equmeniakyrkan har engagerat sig stort som kyrka, men framför allt lokalt i migrations- och integrationsfrågorna som är så påtagliga och viktiga i vårt land just nu.

Men hur gör vi och hur gör ni? Hur blir vi uthålliga i arbetet?

Detta är en dag för dig som anställd, frivilligarbetare eller som deltar i någon av församlingens arbete bland nyanlända och asylsökande. Det är en dag om våra egna och gemensamma erfarenheter, glädjeämnen och svårigheter.

Att se hur andra har gör och gjort, lära av dem och dela med sig av sina egna erfarenheter samt stötta varandra i detta arbete kanske är viktigare än du tror.

Under dagen kommer du få höra goda exempel från församlingar i vår region och lyssna till ett föredrag av Eva Kunda Neidek

09.30 Drop-in-fika

10.00 Morgontanke

10.15 Föreläsning av Eva Kunda Neidek

12.00 Lunch

13.00 Goda exempel från församlingar i vår region och från oss som är på plats.

15.00 Fika

15.30 Avslutning

16.00 Slut

Lunch äter vi på stan. För dagen i övrigt och två fika betalar vi 75:-.

Vi tar upp den betaningen på plats.

Eva Kunda Neidek är regional samordnare för församlingarnas arbete kring migration och asyl i region syd.

ANMÄL DIG senast söndag 5/3. ANMÄLAN STÄNGD

Vid frågor – Kontakta Peter Bernhardsson 0727-411511