Nyår i region Stockholm ”Sanning och konsekvens”

Denna text publicerades första gången den 15 november, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

LÄNK 15/16 – ett nyårsläger för tonåringar

Varför inte fira in det nya året på ett hejdundrandes bra läger?! Go gemenskap, både nya och gamla vänner, utmanande tävlingar, störtroliga lekar, en glittrande nyårsfest och spännande andakter och bibelstudier. Häng med på Länk 15/16 vetta!

Temat på lägret kommer att vara SANNING OCH KONSEKVENS. För om vi tror att det finns en Gud … vad spelar det för roll egentligen? Gör det någon skillnad när du går där i skolans mörka tråkiga korridorer? Ger det till och med konsekvenser för hela världen vi lever i? Vad händer om vi börjar tänka att Jesus faktiskt menade det han sa och att det är något viktigt och något som är på riktigt och inte bara massa fina ord? Just det och mycket annat kommer vi att snacka om under lägret.

För vem? Jo, för dig som går i sjuan eller är äldre (alltså född -02 eller tidigare)
När: 29 december – 1 januari. Man kan checka in mellan klockan 16.00 – 18.00 den 29/12 och vi avslutar lägret med en andakt tillsammans klockan 11.00 den 1/1. Efter det får man göra en matsäcksmacka och sen åka hemåt.

Var: I Ansgarskyrkan i Västerås
Resa: Den fixar man själv. Om man tar tåget till Västerås så går buss 4 mot Brottberga via Vallby och så hoppar man av vid hållplatsen Vallbyleden/ Ansgarskyrkan. Annars är ett hett tips att samåka!
Logi: På golv; ta med luftmadrass, matta eller vad du vill sova på.
Kostnad: 550 kr om du anmäler dig innan den 27 november. Efter det höjs priset till 650 kronor. Sista anmälningsdagen är den 10 december! Om pengar är ett problem, bara hör av dig så löser vi det på något sätt.
Anmälan: Görs HÄR. Anmälan är bindande och ses först som giltig när man har betalat lägeravgiften.

Betala in avgiften på bg 530-9562 skriv ”Namn och LÄNK 15/16”

Arrangör: Equmenia Stockholm i samverkan med studieförbundet Bilda.

Kontakt och mer information:
Mer information kommer att mailas ut till anmälda deltagare när lägret närmar sig. Annars hör av er till:
Gunnel Gillsjö (070-3539603) – lägerchef
Gustav Gillsjö (073-0878438) – lägerchef

Se även vårt event på Facebook HÄR

Ladda ner vår folder här – (länk) klar inom kort!!

Ladda ner vår affisch HÄR

Vi ser verkligen fram emot att fira nyår med just DIG på LÄNK 15/16!

/ ledningsgruppen: Gunnel Gillsjö, Gustav Gillsjö, Filip Nordin, Cecilia Samuelsson, Hans Eriksson, Hanna Enbom