Regionstämma och Regionfest Equmenia Öst

Denna text publicerades första gången den 7 september, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Förvandla världen – det bästa för vår nästa

24 oktober är det äntligen dags – då går nämligen årets Regionfest av stapeln! Denna gång gör vi det tillsammans med både Equmenia Öst och Equmeniakyrkan Öst – en riktig festdag!

I år har vi förmånen att få vara i trevliga Storegårdskyrkan i Eksjö, och det bjuds på en heldag med bra samlingar, viktiga beslut och god gemenskap.
Det blir fika, gudstjänst, seminarier, god mat, bön, förtroenderåd för Equmeniakyrkan Öst, och inte minst regionstämma för Equmenia Öst! Där har du chansen att få tycka till och bestämma vad just vi i vår region ska satsa på under året som kommer och fram över, så se till att vara där!

Programmet för dagen:

8.30 Drop in fika och incheckning
9.30 Gudstjänst
10.30 Regionsstämma, förhandlingar / Förtroenderåd och inspiration
12.15 Lunch, påverkanstorg (träff för ungdomsledare)
13.30 Seminarier
14.30 Fika (påverkanstorg equmenia)
15.00 Forts förhandlingar / storseminarie
16.15 Mat
18.30 Festgudstjänst
20.00 Kvällscafé

Seminarier

1) Ordförandemöte – Tomas Bjöersdorff

2) Integration och Mångfald – Hur då, var då, vem då? – Cai Berger, föreståndare Tenstakyrkans Missionsförsamling

3) Delad tro i vardagen – Anders Marklund

4) Ge upp – omstart- nystart!? –  Johanna och Karl Lantz

5) Puls i praktiken – Jakob Hanberger och Pulsåret. OBS! Ta med idrottskläder!! OBS!

6) Sociala medier – hur kan vi använda de i våra föreningar – Linnea Hjelm

Kostnad

Equmeniakyrkan: 275 kr
Equmenia: 200 kr

Nu är anmälan stängd!

Om ni har frågor, så maila Christer Gustafsson: christer.gustafsson(a)equmenia.se

Handlingar till Equmenias regionstämma hittar du här: Handlingar2016.
(Vi beklagar att detta inte kommit ut tidigare, men nu är de äntligen här!)