Så här blev festen!

Nu har vi haft regionsfest i Equmeniakyrkan Svealand. Här kan du läsa lite om vad vi gjorde under dagen, och även se några bilder!

Denna text publicerades första gången den 31 oktober, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Regionsfest i Equmeniakyrkan Svealand.

14 oktober samlades vi på Karlskoga folkhögskola till regionsfest i Equmeniakyrkan Svealand. Vi var ca 100 st från olika församlingar i vår region.
Under dagen fick vi bl a lyssna till Anders Persson  som talade om Diakoni som förhållningssätt och samhällsansvar – ett uppdrag som bör genomsyra församlingens liv och verksamhet.

Helen Friberg och Anders Persson

Vi lyssnade även till Sune Fahlgren, Noomi Tönnäng och Sofia Camnerin

Vi hade också en trevlig festmiddag, med god mat och trevlig underhållning. Där vi även passade på att avtacka två trotjänare!!

Anders Bernspång och Christer Hambre

Under Gudstjänsten bad vi tillsammans för alla våra församlingar i hela regionen.