Flytten är klar och version 1 fungerar

Sedan i måndags är equmeniakyrkan.se och equmenia.se överflyttade till en ny server. Nu fungerar även de församlingssajter som ligger kvar i den första versionen av församlingens webbplats.

Denna text publicerades första gången den 21 mars, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Efter flytten har vi hade vi problem med de församlingssajter som ligger kvar i den första versionen av församlingens webbplats.  Nu fungerar även de och vi ber återigen om ursäkt för de problem det här orsakat.

Om er församlings hemsida ligger i den nya versionen och har adressen equmeniakyrkan.se/forsamlingsnamn eller plats (exempelvis equmeniakyrkan.se/ulricehamn) kan ni ibörja arbeta med sidan igen. Det gäller också stuvstakyrkan.se, lyckebokyrkan.se och bkgavle.se.

Övriga församlingar som har en webbplats som ligger i den nya versionen och har en egen domän (exempelvis https://ekensbergskyrkan.se/) behöver först ställa om A-pekaren för er domän till IP-adressen: 172.104.246.91 innan ni kan börja administrera er webbplats utan risk att förlora information.

De församlingar som fortfarande använder den äldre versionen av församlingarnas webbplats berörs inte av ändringarna. Men jag vill återigen påpeka att ni bör gå över till den na versionen snarast möjligt
Tomas Lannfjäll
tomas.lannfjall@equmeniakyrkan.se