Välkommen Sofia!

Denna text publicerades första gången den 18 januari, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I januari börjar Sofia Rosén arbeta i region väst som samordnare för migrations- och asylfrågor på 50%. Vi har beviljats bidrag från Länsstyrelsen för 2019  för detta och Sofia finns till för att stödja er församling som står mitt uppe i arbete för att på olika sätt hjälpa människor som kommit till er ort. Sofia har tidigare arbetat i region Öst med samma uppgifter. Hör gärna av er till henne om ni vill ha besök eller vill ha råd och vägledning i olika frågor. E-post: sofia.rosen@equmeniakyrkan.se eller mobil: 070 486 04 72.

Läs om vad som händer här