Paulusprogrammet 2.0

Logga Paulusprogrammet

En distanskurs om missionella initiativ
och nya sätt att vara kyrka

Paulusprogrammet är en 1-årig distanskurs om hur vi kan nå ut med evangeliet och bygga församlingar i Sverige idag. Den handlar både om att starta nya församlingar och att utveckla gamla.

Kursen vänder sig till dig som är intresserad av missionella initiativ och nya sätt att vara kyrka. Du kanske är på gång att plantera en ny församling eller jobbar med utveckling och förändring i en gemenskap som funnits i många år. Du kanske står i en återplantering av en gammal församling som hotas av nedläggning. Du kanske brottas med din kallelse eller har en vision som du inte har börjat förverkliga än. Din församling kanske ska bli moderförsamling till ett nytt initiativ. Om något av detta stämmer på dig så är den här kursen för dig.

Sista anmälan 15 augusti, kursstart 29/8.

Kursen arrangeras av Svenska Alliansmissionen, Equmeniakyrkan Region Öst och Mullsjö folkhögskola.

Vid frågor, kontakta:
Rickard Lundgren