Kvinna med symaskin

Ge en gåva

Med bön, engagemang och pengar kan vi alla hjälpas åt att ta hand om Guds skapelse

Det finns många sätt att ekonomiskt stödja Equmeniakyrkans arbete. Enklast gör du det genom att bli månadsgivare eller via kyrkoavgiften.

Swish & Bankgiro

Ge enkelt en engångsgåva via swish eller bankgiro.

Swish

Swishnummer för gåvor: 900 32 86
Ange ”Gåva” eller ändamål i meddelanderutan.

Bankgiro

Bankgiro för gåvor: 900-3286

Från utlandet / Send gift from abroad

Swedbank AB, SE-10534 Stockholm
BIC: SWEDSESS
IBAN: SE5080000890119236994811

ne-insamling-omslagsbild

21 april 2024

Bön och insamlingsdag för det nationella arbetet

Vi är övertygade om att hoppet är en enande kraft i Equmeniakyrkan och att vi kan göra skillnad när vi gör något tillsammans.

Vid årets nationella insamling fokuserar vi på att lyfta temat för det bibel år vi är inne i, då vi tillsammans läser Efesierbrevet med rubriken ”Se vilket hopp”.

Återkommande insamlingar

Under året har vi normalt 4 insamlingar. Mer information och material för varje insamling kommer runt en månad innan insamlingens start.

10 mars Bön- och offerdag för pastors- och diakonutbildningarna

21 april Nationella insamlingen ”Se vilket hopp”

13 oktober Bön- och offerdag för Equmenia

1 advent – 31 januari 2025 Internationella insamlingen

Tjej i munskydd

Internationella katastroffonden

I kristider är det en risk att man sluter sig och minskar sitt engagemang i andra delar av världen. Vi behöver be för varandra, men också bidra på ett praktiskt sätt. Equmeniakyrkan har en internationell katastroffond där omärkta medel finns för att kunna hjälpa våra samarbetskyrkor i kristider.

månadsgivare

Bli månadsgivare

Genom att bli månadsgivare stödjer du Equmeniakyrkans arbete i Sverige och i andra länder varje månad. Det gör att vi kan arbeta långsiktigt och ansvarsfullt. Att vara månadsgivare är ett enkelt sätt att ge som också minskar de administrativa kostnaderna.

Kyrkoavgiften 1% gör skillnad för din församling

Kyrkoavgiften

1% gör skillnad för din församling

Kyrkoavgiften dras på skattsedeln – naturligtvis efter ditt medgivande. Genom att göra ett aktivt val kan du låta din kyrkoavgift gå direkt till din församling och det arbete som din församling gör genom Equmeniakyrkan. Det är ett bekvämt sätt att ge pengar till din församling och gör det enklare för församlingen att planera sin ekonomin.

Bli en Nybyggare

Sedan 1969 har nybyggaruppropet hjälpt många församlingar att bygga ut eller bygga nytt när behovet av ekonomisk hjälp behövts. Nybyggarna, idag cirka 5000 personer, har även hjälpt till med stöd när nya församlingar byggts upp från grunden i vårt samfund.

Skapa en insamling via Facebook

Equmeniakyrkan tar tacksamt emot gåvor via Facebook. Vid särskilda insamlingstillfällen skapar vi egna insamlingar via Facebook men det går att skapa en egen insamling till Equmeniakyrkans arbete när som helst under året.

Stöd ett internationellt projekt

Vi arbetar främst genom lokala organisationer på plats i olika samarbetsländer eftersom det är effektivt och ger bra resultat. Equmeniakyrkan arbetar också med mission genom att sända och ta emot missionärer, vilket ger värdefulla utbyten över gränser.

Fler sätt att ge

Övriga gåvor

Gåvokort

gåvokort

Vill du ge bort något meningsfullt i present eller julklapp? Skänk en gåva i någon annans namn. Ladda hem och skriva ut ett gåvobevis att ge bort.

Tack för din gåva!