Mössebergsgården/ Equmeniakyrkan Falköping söker pastor och föreståndare 100%

Vi söker dig som är ordinerad pastor i Equmeniakyrkan som vill vara vår Pastor och Föreståndare. Du brinner för att bygga relationer med människor och utveckla församlingens roll i lokalsamhället. Samarbetar med Equmenia och tillsammans med församlingen arbeta för ”bryggan” mellan unga och äldre i församlingen. Tillsammans med styrelsen och församlingen utveckla församlingens inre liv och växt.

Vi är en församling med 211 medlemmar och utåtriktad verksamhet. Ser Gudstjänsten som församlingens nav och kärna och utveckla formerna för att passa än fler. Vi har scouter och tonåringar i vårt Equmenia och drömmer om att utveckla verksamheten. Vi finns på Mössebergsgården med utsikt över Falköping, en plats där vi möter Falköpingsborna. En genomsnittlig vecka rör sig flera hundra människor i vår kyrka. Vi vill finnas till för både tillfälliga och regelbundna besökare och vara en mötesplats med låga trösklar och högt i tak. Vi driver en fristående förskola med kristen profil och utomhuspedagogik i våra lokaler. Vi har ett café i våra lokaler som drivs av en fristående arrendator i gott samarbete.

I nästan femtusen år har människor valt att bosätta sig här på Falbygden. Vi förstår dem! Gånggrifter, hällkistor och domarringar syns lite här och var i det böljande landskapet. Tranor och pilgrimer beger sig hit. I Falköping finns en gemytlig småstadskänsla där ett aktivt konst- och kulturliv blandas med sport och friluftsliv. Det finns bra tågförbindelser till och från Göteborg, Stockholm och Jönköping. På Mösseberg finns fina naturområden som passar utmärkt för rekreation, sport och friluftsliv. Allt bara ett (eller möjligtvis två) stenkast från kyrkan.

Är du den vi söker?
Välkommen att ansöka med CV och ett personligt brev senast 15 januari 2024 till annika.carp@gmail.com
Ansökningarna behandlas löpande, så vänta inte till sista stund. Har du frågor om tjänsten eller församlingen? Tveka inte att höra av dig på 0703-658 297 till Annika Carp vice ordförande.

www.mossebergsgarden.se

Sista ansökningsdatum