Tenstakyrkans Missionsförsamling söker Pastor och föreståndare

Vi är drygt 100 medlemmar i församlingen. Somliga har en svensk bakgrund och andra har en bakgrund i kyrkor i andra delar av världen. Vår kyrkolokal är också ett hem för en koptisk och en kaldéisk församling. Tenstakyrkan är en av få mötesplatser i Tensta för såväl människor med svensk bakgrund som utländsk bakgrund.

Vi har breda kontaktytor – inte minst genom våra gospelkörer. Körerna strävar efter att deras gudstjänstmedverkan inte ska vara ett uppträdande utan en integrerad del av gudstjänsten.

Vi söker dig som kan inspirera och stödja oss att utvecklas och växa som lärjungar och som församling. Du bör se fram mot att vara en företrädare för församlingen i det omgivande samhället och att få samarbeta med andra kyrkotraditioner och visa på Kristi enhet.

Att kunna förklara evangeliet är en viktig uppgift för vår nye pastor – såväl i gudstjänst som i andra sammanhang inom och utanför kyrkan.  Vi tror vidare att det är viktigt att du är en relationsbyggare, att du kan motivera och inspirera och vill vara ett kitt i församlingen.

För mer information kontakta församlingens ordförande Marie Fequière, tel. 0735-58 50 67 marie.fequiere@tenstakyrkan.se.

Vi ser fram mot din ansökan med CV och referenser till info@tenstakyrkan.se. Ansökningar kommer att behandlas löpande.

Församlingsföreståndare, Pastor
Anställningstyp