barnkör soulchildren

Sångarförbundet

Körsång i Equmeniakyrkan

Sångarförbundet består av alla sånggrupper i Equmeniakyrkan: Babysånggrupper, musiklekgrupper, barnkörer, ungdomskörer, gospelkörer, vuxenkörer, vokalensembler, musikföreningar, damkörer, manskörer och pensionärskörer – allt som allt består sångarförbundet av drygt 10 000 medlemmar.

Följ oss gärna för senaste nytt

Krutskicket

Nyhetsbrev – KRUTskicket

Med jämna mellanrum skickar vi ut ett nyhetsbrev med aktuell information inom Musik och Kreativa uttryck i Equmeniakyrkan.

Anmäl dig för att få nästa utskick!

Om sångarförbundet

Sångarförbundet vill stimulera musiklivet inom Equmeniakyrkan genom att erbjuda kurser och inspirationsdagar både för körsångare och körledare. Dessa kurser skall hålla hög kvalitet gällande ledare och innehåll. Kurserna skall ge inspiration och motivation. Många svenska musikledare och musiklärare har på så sätt en gång fått sin grund och erfarenhet genom sångarförbundets verksamhet.

Equmeniakyrkans sångarförbund har sina rötter i bildarsamfundens sångarförbund: Svenska Baptisternas Sångarförbund (SBS) är Sveriges äldsta Sångarförbund och grundades 1912. Svenska Missionskyrkans Sångarförbund (SMS) grundades 1927. Sedan 2012 är dessa ett gemensamt Sångarförbund för Equmeniakyrkan.

Sångarförbundet har en anställd producent på 40% tjänst som bland annat arbetar med att genomföra kursverksamheten, administrera och marknadsföra.

Sångarförbundets styrelse
Maria Ydreborg, ordförande, Eva Rydbeck, kassör, Carin Åkesson, Calle Huld, Helena Gatås, Andreas Nordanstig, Jacob Wessbo, Daniel Onyango, Karin Arvidsson

Har du funderingar över fakturor från Sångarförbundet?

Här finns mer information:

Anna-Maria Toftgård

Musikproducent för Equmeniakyrkans Sångarförbund