Tala och predika med relevans

Missa inte kursdagen med Nadia Bolz-Weber 1 nov i Betlehemskyrkan, Göteborg. Nadia är präst, fd ståuppkomiker och New York Times bestseller-författare. Anmäl dig här.

Denna text publicerades första gången den 17 oktober, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

nadia-bw
Mission Freedom: Tala, upptäcka och predika med relevans idag

Sverigeunik fortbildningsdag med Nadia Bolz-Weber i november. Nadia Bolz-Weber är präst i den lutherska kyrkan i USA, fd ståuppkomiker och New York Times bestseller-författare, internationellt uppmärksammad och efterfrågad inspiratör, talare och föreläsare.

Hon har blivit känd för sina tankeväckande och provocerande bibelutläggningar och annorlunda predikostil.I höst erbjuds ett utbildningstillfälle med Nadia Bolz-Weber i Göteborgs stift.

Tisdagen den 1 November 2016 kl 10-15 om att Predika och tala relevant idag, bland annat utifrån Nadia Bolz-Webers senaste bok; Accidental Saints – Finding God in All the Wrong people.

Kursdagen äger rum i Betlehemskyrkan i GöteborgNadias besök i Göteborg kommer att inledas med predikan i en mässa i Oscar Fredriks kyrka 30 oktober kl 17:00 och avslutas tisdagen den 1 nov med en kvällsgudstjänst i Betlehemskyrkan kl 19.

Hennes besök i Sverige är en gemensam satsning av Stockholms och Göteborgs stift, Oscar Fredriks församling, Betlehemskyrkan, Matteuskyrkan och Sensus.

Kostnad: 300 kronor