Blogg: Tid av förändring

Denna text publicerades första gången den 18 maj, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Just nu exploderar naturen, man kan följa utvecklingen dag för dag och se hur allt väcks till liv och hur fälten blommar. Det är en tid av förändring.

För min egen del så håller jag på att avsluta min period som anställd i regionen men också mina år som ledare för Alpha Sverige. Det är verkligen en tid av förändring, precis som i naturen så händer det saker varje dag som påminner mig om så mycket roligt, spännande och uppmuntrande som jag fått vara med om.

På något sätt så känns det likadant med det som ligger framför, jag är nyfiken på det som väntar runt hörnet.
I dagarna har jag tackat ja till en tjänst som föreståndare för Hönö Missionsförsamling, jag känner mig hedrad över förtroendet och det känns verkligen som en utmaning att få gå in i en församlingspastors tjänst på nytt.
Jag får lämna något med en stor tacksamhet över bra år och härliga upplevelser, vända blicken mot något okänt men nyfiken på vad Gud har i beredskap.

Anders Marklund